Gisteren vrijdag werd de kwalificatie afgewerkt in deze BMW M2 Cup Benelux afgewerkt. Maxime oosten uit het Bas Koeten Racing veroverde de pole voor Esteban Muth. Waar hebben we deze naam nog gehoord van Muth. Hij maakte vorig jaar zijn debuut in het DTM wereldje in Lamborghini Super Trofea.
Vandaag staat hij op de tweede plaats op de gridL
De start van de 14 wagens is gegeven en Maxime Oosten behoudt zijn leidersplaats en ook Esteban Muth kan zijn tweede plaats behouden. Op 48 minuten van het einde , gele vlag in turn 10 en Full Course Yellow. De Nederlander Jayden Post is van de baan gesukkeld en wordt getakeld. Full Course Yellow gaat over in Safety Car, zo wordt de race terug spannend want iedereen kan terug aansluiten met de top. Het lijkt er op dat Esteban Muth onze landgenoot de rol moet lossen na een half uur wedstrijd. Hij volgt op 2 sec van de leider de Nederlander Oosten. Het duo Dirk Warmerdam-Dante Rappange volgen op een derde .plaats. Nog een half uur wedstrijd en de pit window is open. Iedereen naar binnen om ander schoeisel of afstelling te gaan halen.
Maxime Oosten die het vertikt om binnen te rijden vergroot zijn voorsprong opeens tot meer dan 20 sec op Fred Caprasse. Onze Belg Muth valt door het spel in de boxen terug naar een vijfde plaats. Ook Maxime Oosten is in de pitlane gereden. Kan hij bij het buitenrijden ziin eerste plaats behouden? Weer Full Course Yellow op 22 minuten van het einde. Is de wagen van Dick van Eik in de Bianchi bocht er vanaf gegaan? Moet wel want er is weer een Safety Car procedure aan verbonden. Mooi voor het veld dat weer in mekaar kan schuiven., en zijn achterstand kan wegwerken. Rode vlag en dat betekent dat er olie op de track ligt. Te gevaarlijk om te racen en de wagens gaan allemaal de pitlane binnen. Herstart betekent dit en wie zal er leiding blijven behouden.
Op 10 minuten van het einde krijgen we de herstart achter de safety car en Maxime Oosten leidt nog steeds de dans voor Benny van Eik zij het wel op één luttele sec. Onze landgenoot kon zijn mooie tweede plaats niet vasthouden en is terug gezakt naar een achtste plaats. Drama voor Esteban Muth, hj moet op 3 minuten van het einde de pit opzoeken en zijn wedstrijd lijkt over te zijn. Laatste ronde en Maxime Oosten heet gewonnen spel, Berry van Eik moet 6,5 sec goed maken in de laatste ronde om Oosten nog van de troon te stoten.
De uitslag van race 1
1- 54- Maxime Oosten <> NL
2- 66- Willem Meijer - Lorenzo van Riet <> NL
3- 27 -Fred Caprasse <> BE
4- 34- Giovanni Scamardi <> Be
5- 7- Tomasz Magdziarz - Daan Pijl <> NL
De start van de 14 wagens is gegeven en Maxime Oosten behoudt zijn leidersplaats en ook Esteban Muth kan zijn tweede plaats behouden. Op 48 minuten van het einde , gele vlag in turn 10 en Full Course Yellow. De Nederlander Jayden Post is van de baan gesukkeld en wordt getakeld. Full Course Yellow gaat over in Safety Car, zo wordt de race terug spannend want iedereen kan terug aansluiten met de top. Het lijkt er op dat Esteban Muth onze landgenoot de rol moet lossen na een half uur wedstrijd. Hij volgt op 2 sec van de leider de Nederlander Oosten. Het duo Dirk Warmerdam-Dante Rappange volgen op een derde .plaats. Nog een half uur wedstrijd en de pit window is open. Iedereen naar binnen om ander schoeisel of afstelling te gaan halen.
Maxime Oosten die het vertikt om binnen te rijden vergroot zijn voorsprong opeens tot meer dan 20 sec op Fred Caprasse. Onze Belg Muth valt door het spel in de boxen terug naar een vijfde plaats. Ook Maxime Oosten is in de pitlane gereden. Kan hij bij het buitenrijden ziin eerste plaats behouden? Weer Full Course Yellow op 22 minuten van het einde. Is de wagen van Dick van Eik in de Bianchi bocht er vanaf gegaan? Moet wel want er is weer een Safety Car procedure aan verbonden. Mooi voor het veld dat weer in mekaar kan schuiven., en zijn achterstand kan wegwerken. Rode vlag en dat betekent dat er olie op de track ligt. Te gevaarlijk om te racen en de wagens gaan allemaal de pitlane binnen. Herstart betekent dit en wie zal er leiding blijven behouden.
Op 10 minuten van het einde krijgen we de herstart achter de safety car en Maxime Oosten leidt nog steeds de dans voor Benny van Eik zij het wel op één luttele sec. Onze landgenoot kon zijn mooie tweede plaats niet vasthouden en is terug gezakt naar een achtste plaats. Drama voor Esteban Muth, hj moet op 3 minuten van het einde de pit opzoeken en zijn wedstrijd lijkt over te zijn. Laatste ronde en Maxime Oosten heet gewonnen spel, Berry van Eik moet 6,5 sec goed maken in de laatste ronde om Oosten nog van de troon te stoten.
De uitslag van race 1
1- 54- Maxime Oosten <> NL
2- 66- Willem Meijer - Lorenzo van Riet <> NL
3- 27 -Fred Caprasse <> BE
4- 34- Giovanni Scamardi <> Be
5- 7- Tomasz Magdziarz - Daan Pijl <> NL
Met veel dank aan Joseph Bams voor de verslaggeving en de foto's door Mark Veestraeten