Erger je je aan aanhoudend lawaai in de buurt?
Ben je het beu om dagelijks over een losliggende stoeptegel te stappen?
Meld het dan aan de juiste instanties, zodat zij op de hoogte zijn en er iets aan kunnen doen. Want niet alle meldingen worden afgehandeld door onze eigen teams. Zo worden vragen rond huisvuilzakken, straatverlichting of geurhinder afgehandeld door externe partners. Bekijk daarom goed op voorhand wie je het beste kan verder helpen met je vraag.
Op onze website vind je een overzicht van wat je waar kan melden.
“De beste manier om een melding door te geven loopt via het meldingsformulier op onze website,” zegt schepen Engin Ozdemir. Via de knop ‘Iets melden’ kom je terecht in een webformulier waar je aan de hand van enkele eenvoudige vragen ons op de hoogte kan brengen van een bepaald probleem. Selecteer de locatie van je melding op de kaart of via de rode knop 'locatie toevoegen'. Let op: het is mogelijk dat je eerst je cookie instellingen moet aanpassen voordat de kaart verschijnt. Als je het webformulier gebruikt, brengen onze teams je via mail op de hoogte van de status van je melding.
Wist je trouwens dat je ons ook via WhatsApp kan contacteren?
Via dit kanaal helpen onze medewerkers je snel en duidelijk verder tijdens de openingsuren van de gemeentelijke diensten. Vorig jaar kregen we ruim 200 vragen. Dat gaat over MijnMarkt, papierophaling, digitale cadeaubon tot meldingen over sluikstort of beschadigde fietspaden. “Wij proberen iedereen zo goed mogelijk te helpen via WhatsApp, maar uiteraard behandelen wij nooit inhoudelijke dossiers”, zegt collega Sarah.
Voeg ons nummer 0477 96 48 88 toe aan je WhatsApp-contactenlijst. Je kan dit nummer alleen gebruiken voor WhatsApp-berichten. Ernaar bellen of sms’en heeft dus geen zin. Wij proberen natuurlijk snel te reageren op jouw bericht, net als dat je gewend bent bij onze andere kanalen. Dat doen we op werkdagen tijdens onze openingsuren. ’s Avonds, in het weekend en op feestdagen reageren we niet.
Tot op WhatsApp!